Jak zacząć?

Z nami początek nie jest trudny.

Skorzystamy z darmowego współdzielonego numeru telefonu. Nie różni się on niczym od "prawdziwych" numerów telefonów z jednym wyjątkiem - przed skierowaniem do właściwego planu rozmowy użytkownik zostanie zapytany o numer PIN, dzięki któremu możliwe będzie zidentyfikowanie jego planu.

Wejdź do Panelu Użytkownika

W zakładce Moje Numery kliknij na przycisk dodaj nowy numer, po czym ustaw dowolną nazwę linii telefonicznej, wybierz numer współdzielony (darmowy) oraz numer darmowy, nie muszę wybierać abonamentu i kliknij dodaj numer.

W rezultacie przejdziesz do listy numerów, gdzie na górze zobaczysz swoją nową linię. Zwróć uwagę na PIN znajdujący się pod telefonem 221011432. Jest to wewnętrzny numer, który dzwoniący będzie musiał podać po nawiązaniu połączenia. Jeżeli zdecydujesz się na jakiekolwiek płatne usługi, będziesz mógł posiadać dowolną liczbę własnych, miejskich numerów telefonów, gdzie dzwoniący nie będą musieli podawać PIN-u.

Teraz jesteśmy gotowi, by stworzyć plan rozmowy przypisany do numeru telefonu.

Kliknij w dodaj plan obok Twojego numeru telefonu. Nazwij go wedle uznania, a pozostałe opcje pozostaw bez zmian.

Po zaakceptowaniu ustawień system powinien przenieść Ciebie do podsumowania Twojego planu. Przejdź do kodu źródłowego planu i zmień domyślne ustawienia:
mow(Witamy w naszym planie)
Kliknij na aktualizuj plan i gdy pojawi się plan edytowano poprawnie, zadzwoń pod numer 221011432. Po podaniu PIN-u powinieneś usłyszeć dokładnie ten tekst, który wpisałeś w kodzie źródłowym programu. Tym sposobem właśnie zaprojektowałeś swoją pierwszą linię telefoniczną !

Spróbujmy ją trochę urozmaicić. Wróć do edycji kodu i zmień go na następujący:
mow(Witamy w naszej infolinii!)
pobierz
(
  mow: Wprowadź 4 cyfry na klawiaturze swojego telefonu.
  ile: 4
  zapisz: $A
)
mow(Napisałeś $A)
mow(Do usłyszenia)
Następnie ponownie zadzwoń na swoją linię telefoniczną.

Tworzenie własnego planu rozmowy daje Tobie dużo więcej możliwości takich, jak:
  • przełączanie rozmów do konsultantów
  • nagrywanie rozmów i wiadomości
  • różne zachowanie planu w zależności od pory dnia i dnia tygodnia
  • budowanie typowych menu telefonicznych ("Jeżeli chcesz .. naciśnij 1.. ")
  • integrowanie linii telefonicznych z Twoimi aplikacjami
  • tworzenie telekonferencji
  • wysyłanie wiadomości SMS
  • i wiele innych ...
Przejdź do działu DialScript, żeby dowiedzieć się więcej o tworzeniu planów rozmów. Znajdziesz tam wiele przykładów, które możesz wykorzystać do budowania własnych linii telefonicznych.

Potrzebujesz szablonu do nauki? Wklej poniższy kod i spróbuj rozwijać go wedle własnych pomysłów:
mow(Witamy w infolinii!)

powtarzaj

  menu
  (
    zapowiedz_mow: Jeżeli chcesz nagrać wiadomość naciśnij 1. Jeżeli chcesz, żebym powiedział 
    to, co napiszesz naciśnij 2. Jeżeli chcesz połączyć się z konsultantem naciśnij 0.
    ostrzegaj_mow: Wybierz cyfrę 0 1 lub 2.
    wybor: 0..2
    zapisz: $C
  )

  jezeli $C

    kiedy 0
      polacz
      (
        nr: XXXXXXXXX
      )

    kiedy 1
      mow(Po usłyszeniu sygnału zostaw wiadomość)
      nagraj_wiadomosc

    kiedy 2
      pobierz
      (
        mow: Wprowadź 4 cyfry na klawiaturze swojego telefonu.
        ile: 4
        zapisz: $A
      )
      mow(Napisałeś $A)

  koniec

powtarzaj_koniec